Uyku alışkanlıklarınız iş yerindeki veriminizi etkiliyor olabilir mi?

Öncelik sıralamanızda  iyi bir gece uykusu, e-postalara cevap vermeye (veya o Netflix dizisini kesintisiz izlemeye) göre daha gerilerde olabilir; fakat konsantrasyon ve doğru düşünme için uyku büyük önem taşıyor. Uyku eksikliği karar alma yeteneklerini, el-göz koordinasyonunu ve hatta hafızanızı etkiler. Fiziksel ve zihinsel olarak en iyi durumunuzda değilken de iş yerinde maksimum verimi yakalayamazsınız.

Uyku alışkanlıklarını geliştirmek için bu tavsiyeleri deneyin:

Uyku için hafta sonunu beklemeyin

Evet, hafta sonu birkaç saat fazla uyumak sizi şarj ediyor olabilir. Bu ekstra uykunun stres ve yorgunluk gibi sorunlara yardımı olsa da; araştırmalar, konsantrasyon ve hafıza yeteneklerini artırmadığını ortaya koyuyor. Yani, iş yerindeki temel gereksinimlere hafta sonu uykusu yetmiyor.

Verimli şekerlemeler

Şekerleme yapmak, tembel olduğunuz anlamına gelmez. Hatta enerjinizi tazelemenin ve kayıp uyku saatini telafi etmenin harika bir yoludur. İdeal şekerleme en fazla 30 dakika sürecek şekilde öğleden sonra 13.00 - 15.00 arasında yapılır. Ekstra uyku yerine şekerleme yapın, böylece doğal uyku düzeniniz de bozulmaz.

Alarmı boşverin

Her gün, hafta sonları da dahil olmak üzere, alarm kullanmadan aynı saatte uyumak ve uyanmak için çaba gösterin. Eğer uykunuzu yeterince alırsanız, kendi kendinize uyanacaksınız. Eğer alarm olmadan uyanamıyorsanız, uyku saatinizi daha erkene almanızda yarar var.

Melatonin seviyenizi dengede tutun

Melatonin, ışık yoğunluğundan etkilenen ve uyku düzenimize yardımcı olan bir hormondur. Gün içinde dışarıda zaman geçirerek, ev ve iş yerinize bolca ışık girmesini sağlayarak aydınlık ortamlarda bulunun. Akşamları ışıklı ekranlardan bir şey okumamaya dikkat edin, uyumadan en az bir saat önce bilgisayarlarınızı ve televizyonlarınızı kapatmayı deneyin.

Doğru gıdaları seçin

Hazmı zor veya geceleri sizi tuvalete kaldıracak gıdalarla kafein ve alkol tüketimini azaltın. Gün boyunca badem, muz, humus, kirazgiller ve fıstık ezmesi gibi uyku düzeni için etkili magnezyum, potasyum, B6 ve amino asit içeren sağlıklı yiyecekleri tercih edin.