Genel Müdür Mesajı

MetLife olarak küresel boyutta yaklaşık 100 milyon müşterimize güvenli bir gelecek sunuyor olmaktan büyük mutluluk duyuyor; uluslararası alandaki köklü mirasımızı ve güçlü deneyimimizi Türkiye’ye taşımanın haklı gururunu yaşıyoruz.   

Deniz Yurtseven

MetLife olarak dünya çapındaki yaklaşık 100 milyon müşterimiz ve 50’den fazla ülkeye yayılmış global uzmanlığından aldığımız gücü, yerel bilgimiz ve güçlü işbirliklerimiz ile harmanlayarak; ferdi kaza, hayat ve bireysel emeklilikte dikkat çeken başarılara imza atıyoruz.                                                                                    

BES’teki gücümüz her geçen gün artıyor...

Bireysel Emeklilik sektörünün genç ve başarılı şirketlerden birisiyiz. En önemli farklılığımız ise dünya çapındaki köklü deneyimimiz ve yaygın dağıtım kanallarımız. Türkiye’de banka sigortacılığının en iyi uygulayıcılarından olan DenizBank’ın yanı sıra Burgan Bank, T-Bank ve Odeo Bank ile işbirliklerimiz, acentelerimiz ve tele satış ekibimizle ülkemizde çoklu dağıtım kanalına sahip bir güç merkezi haline geldik. Hızlı ve kârlı büyümemizi sürdürürken elde ettiğimiz başarılarda, sahip olduğumuz insan kaynağı ve güçlü dağıtım kanallarımızın çok önemli bir rol oynadığını düşünüyorum. 

2014 yılı kurumumuz adına inovasyon ve kurumsal sosyal sorumluluk alanlarında çok başarılı adımlar attığımız, MetLife Türkiye olarak bölgemizde en iyi performans gösteren şirket ödülüne sahip olarak bu başarılarımızı taçlandırdığımız bir yıl oldu.

Özellikle mobil ve dijital dünyanın gerektirdiklerine uygun biçimde; bugünden geleceğin sigortacılığını şekillendirecek uygulamaları devreye soktuk. Mobil sitemizi hizmete sunarken, web sitemizi ve e-şubemizi yeniledik. Sosyal medyadaki varlığımızı da güçlendirdik. Global marka vaadimizin yerelleştirilmesi ve markamıza yatırım hedefimiz doğrultusunda reklam kampanyamızı gerçekleştirdik. Marka bilinirliğimizi daha üst seviyelere çıkarmayı hedeflediğimiz kampanyamızda TV, açık hava, dijital, basılı ve bunun gibi birçok mecrayı entegre olarak kullandık.

Geçtiğimiz dönemde insan kaynağımızı, eğitimler, ödüller ve performans değerlendirmeleriyle sürekli geliştirirken; var olan dağıtım kanallarımızı da genişlettik, güçlendirdik. Dağıtım kanalı ağımıza, bu yıl da T-Bank ve Burgan Bank gibi Türkiye’nin iki önemli bankasını ekledik.

Türkiye’de 2003 yılında yürürlüğe giren Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), 11 yıllık süreçte 5 milyonu aşkın katılımcının dâhil olduğu büyük ve önemli bir sistem haline geldi. Özellikle Bireysel Emeklilik Sistemi’nde yapılan %25 devlet desteği gibi yeni değişiklikler, sistemin büyümesini daha da hızlandırdı. Yeni BES kanunu ile uzaktan satışın da önü açıldı. Bu yeni satış kanalı ile şirketimizin BES müşteri portföyünün önümüzdeki dönemde daha da büyümesini bekliyoruz.

Ferdi kaza branşındaki liderliğimizi sürdürüyoruz...

MetLife Türkiye olarak, ferdi kaza branşında bir önceki yıla göre %22 büyüme gerçekleştirerek emeklilik ve hayat şirketleri arasında %32 pazar payıyla liderliğimizi sürdürüyoruz. Hayat branşında ise %6 artış ile pazar payımızı %5’ten %5,5’a yükselttik. DenizBank ile işbirliğimizi genişleterek işkolu ve müşteri segmentlerine özel geliştirdiğimiz Acil Güvence Ferdi Kaza sigortası, KOBİm Güvende ve Çiftçim Güvende Ferdi Kaza sigorta ürünlerimizin yanı sıra; üretilen primin belli bir bölümünü aktararak görme özürlü vatandaşlarımıza sosyal sorumluluk anlamında katkı sağladığımız Koruyucu Meleğim Ferdi Kaza ürünümüzle sadece müşterilerimizin değil, içinde faaliyet gösterdiğimiz toplumumuzun da ihtiyaçlarına karşılık vermeye gayret gösteriyoruz.

Kurumsal çözümlerimiz ile farklılaşıyoruz...

2014’te çalışan menfaatleri ürünlerinde yeni satışta önceki yıla göre %25’lik bir büyüme gerçekleştirmeyi başardık. Bu çerçevede, 40 yeni kurumsal müşterimiz ve bu müşterilerimizin 13 bin çalışanı grup sigortalarına, 50 yeni kurumsal müşterimiz ve bu müşterilerimizin 8 bin çalışanı da grup emeklilik planlarımızla bireysel emeklilik sistemine dahil edildi.

Grup Hayat tarafında da portföyümüze çok güçlü uluslararası firmaları eklerken, bu alandaki portföyümüzü çok daha güçlü bir noktaya taşımanın mutluluğunu yaşadık. 

Müşteri memnuniyeti her zaman odağımızda...

2014 itibarıyla MetLife Global’in ana stratejilerinden biri olan “Müşteri Odaklılık” konusunda çok sayıda aksiyon aldık. En önemlisi müşteri memnuniyetini takip etmeye başladık; oluşturduğumuz Müşteri Konseyi ile müşteri empati programını uyguluyoruz. 2015’te de MetLife’ın bu konudaki yepyeni uygulamalarıyla kendimizi pazarda farklılaştırmaya yoğun çaba harcıyoruz.

En yüksek seviyede müşteri tatminini yakalayabilmek için de yüksek teknoloji kullanımını ve operasyonel verimliliği son derece önemsiyoruz.

Müşterilerimize sektördeki en nitelikli, yenilikçi, kişiselleştirilmiş hizmetleri güncel ve doğru olarak verebilmek, hayat sigortaları ve emeklilik planları yönetiminde sürekli gelişmeyi aramak ve yüksek seviyede müşteri tatmini sağlayabilmek hedefiyle önümüzdeki dönemde de çalışmalarımızı hızla sürdürecek;  2015 yılında da sunacağımız hizmetlerle müşterilerimize emeklilik dönemine kadar süren uzun yolculuklarında her zaman yanlarında olduğumuzu hissettirmeye devam edeceğiz.

Başarımıza güvenerek MetLife’ı tercih eden değerli müşterilerimiz başta olmak üzere, yükselen konumumuzda değerli katkıları bulunan hissedarlarımıza, iş birliği yaptığımız kurumlara, yöneticilerimize ve çalışanlarımıza en içten teşekkürlerimi sunuyorum.

                                                       MetLife Emeklilik ve Hayat A.Ş. Genel Müdürü

                                                  Deniz Yurtseven

Bize aşağıdaki numaradan ulaşabilirsiniz.

0850 222 0 638 0850 222 0 638 (MET)

Hafta içi 08:30 - 17:30 arası

E-posta: 

musterihizmetleri@metlife.com.tr

Faks: 
0 216 538 94 94