Sıkça Sorulan Sorular

  • Hayat sigortası almak istiyorum, nereden başlamalıyım?

    Hangi sigortayı yaptıracağınız konusunda karar veremediyseniz “Bize Ulaşın” formunu doldurabilirsiniz. Bireysel danışmanlarımız, size uygun bir zamanda, herhangi bir ücret ya da zorunluluk olmadan arayıp, ihtiyaçlarınızı öğrenmek için görüşecektir. Aynı zamanda, direkt olarak 0850 222 0 638 (MET) numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

    Başvuru formuna nasıl ulaşırım?

    Sizlere yardımcı olmak konusunda bizlere en iyi fırsatı sunmak için; “Bize Ulaşın” linkini tıklayarak formu doldurabilirsiniz. Aynı zamanda, direkt olarak 0850 222 0 638 (MET)numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

    Birden fazla Poliçe satın alabilir miyim?

    Evet. Kişi kendisi adına birden fazla poliçe yaptırma hakkına sahiptir.

    Hayat sigortalarında birden fazla lehtar gösterilebilir mi?

    Evet, birden fazla lehtar gösterilebilir.

    Lehtarın gerçek kişi olması şart mıdır?

    Lehtar gerçek ya da tüzel kişi olabilir.

    Ferdi Kaza sigortaları ile Hayat Sigortaları arasındaki farklar nelerdir?

    Hayat Sigortalarındaki vefat teminatı her türlü teminatı içermektedir. Ferdi Kaza sigortalarında ise sadece Kaza sonucunda oluşan vefatları kapsamaktadır. Poliçelerimiz, Hayat Sigortaları Genel Şartları ile Ferdi Kaza Sigortası Genel Şartlarına tabi olup, teminat kapsamı ve istisnalar söz konusu genel şartlarda belirtilmiştir. Genel şartlarda belirtilmeyen veya aksine sözleşme düzenlenebilecek hususlar için poliçeye ait özel şartlar geçerlidir.

    Sağlık beyanını doldururken nelere dikkat etmeliyiz?

    Sağlık Beyan Formunda boyunuz, kilonuz, sosyal alışkanlıklarınız ve geçirdiğiniz/mevcut hastalıklarınız ile ilgili kısımların tam olarak doldurulması ve beyanın tarafınızca imzalanması gerekmektedir. Geçmişteki bir rahatsızlığınızın önemsiz olduğunu ve artık iyileştiğinizi düşünseniz bile mutlaka bildirmelisiniz.

    Eşim için bir sigorta poliçesi başlatabilir miyim?

    Evet. Sizi ve ailenizi koruma altına almak için geniş bir ürün ağı sunuyoruz. Bireysel durumunuz için hangi seçeneğin en iyi olacağına karar vermek adına, kısa “Bize Ulaşın” formumuzu doldurarak bireysel danışmanlarımız ile temasa geçebilirsiniz. Aynı zamanda, direk olarak 0850 222 0 638 (MET) numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

    Eğer bir grup sigortası yanında bir de bireysel sigorta satın alırsam, bu bana ek bir fayda sağlar mı?

    Grup sigorta özellikleriniz biz ve işvereniniz arasında (Poliçe Sahibi) belirlenmiş ve anlaşılmıştır. İşvereniniz sizlere poliçe ile ilgili daha detaylı bir bilgi sunabilir. Grup sigortanızın ihtiyaçlarınızı karşılamadığını düşünürseniz, ihtiyaçlarınızı karışılayacak bireysel poliçe için “Bize Ulaşın” formumuzu doldurarak bireysel danışmanlarımız ile temasa geçebilir, ya da 0850 222 0 638 (MET) numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

    Kritik hastalıklar sigortası nasıl çalışır?

    Kritik hastalıklar sigortası, eğer siz ya da sevdiklerinizden biri kaza sonucu sigorta kapsamında listelenen hastalıklardan birine yakalanırsa, sizi ve sevdiklerinizi korumak adına oradadır. Kritik hastalıklar sigortası, eğer poliçeniz tarafından kapsanan hastalıklardan birisi sizde teşhis edilecek olursa poliçede belirtilen tutarda ödeme sağlanır.

    MetLife’ın bana yakın bir ofisi mevcut mu?

    Evet, Türkiye’nin her yerinde bireysel danışmanlarımız ve ofislerimiz bulunmaktadır, aynı zamanda MetLife ürünleri için size en yakın DenizBank şubesine de başvurabilirsiniz. Lütfen “Destek Merkezi” bölümündeki  “Ürünlere Nereden Ulaşabilirim?” kısmına bakınız.

    MetLife bireysel danışmanları nasıl seçiliyor ve eğitiliyor?

    Danışmanlarımız profesyonel uzmanlıklarına ve geniş çapta müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgilerine göre seçilmektedir. Her biri devamlı, detaylı eğitimler alırlar ve bu sayede güncel ve müşterilerimiz için neyin faydalı olacağının daima bilincinde olurlar.

  • Ne kadarlık bir hayat sigortasına ihtiyacım var?

    Bu, sizin bireysel durumunuza bağlı olan bir soru olmakla birlikte hanenizde kaç kişiye baktığınız, her ay ne kadarlık ödeme yapmak durumunda olduğunuz, yaşınız ve ne kadarlık bir ödeme planına ihtiyaç duyduğunuz konusunda farklılık göstermektedir. Sizin için neyin doğru olduğunu anlamak için en iyi yol,  “Bize Ulaşın” formumuzu doldurmak ve bireysel danışmanlarımızdan görüşme talebinde bulunmaktır.

    Hayat sigortası bir lüks gibi görünüyor. İlgilenmem gereken diğer önceliklerim varken, ödemeleri nasıl ayarlayacağım?

    Hayat sigortası, aileniz, eviniz ve geliriniz gibi diğer tüm önceliklerinizi korumakta sizlere yardımcı olur. Bu yüzden, hayat sigortası bir lüksten öte, bir gerekliliktir. Hayat beklenmedik şekilde gelişebilir ve hep olabilecek kötü şeyleri düşünmek hoş olmamasına rağmen, yaşanabilecek kötü durumların etkisini azaltmak adına bir planın kenarda olduğunu bilmek her zaman iyidir.

    Ne kadar maluliyet teminatı sahibi olmalıyım?

    Bu, sizin bireysel durumunuza bağlı olan bir soru olmakla birlikte hanenizde kaç kişiye baktığınız, her ay ne kadarlık ödeme yapmak durumunda olduğunuz, yaşınız ve ne kadarlık bir ödeme planına ihtiyaç duyduğunuz konusunda farklılık göstermektedir.

  • Neden Hayat Sigortasına ihtiyacım var? Neden şimdi?

    Hayat sigortasının asıl amacı, ani vefatınız durumunda geride bırakmak durumunda kalabileceklerinize finansal destek sağlamaktır. Sigortanızın sağlayacağı para, ailenize bulundukları evi koruma, geçimlerini sağlama ve okul taksitleri, faturalar gibi giderleri ödeme imkânı sağlayacaktır.

    Şirketimin grup tıbbi poliçesinin korumasındayım. Daha ileri düzey bir sigortaya ihtiyacım var mı?

    Yapılacak ilk işlem şirket poliçenizin neyi kapsadığını kontrol etmektir. Çoğunlukla, bu tip sigortalarda, tüm ihtiyaçlarınızı karşılamayacak basit bir sigorta verilmektedir. Ne kadarlık bir limite ve neye ihtiyacınız olduğu sizin bireysel durumunuza göre değişkenlik gösterir.

  • Teminat tutarını azaltabilir miyim?

    Poliçe koşullarınıza ve şartlarınıza göre, sahip olduğunuz teminat tutarını azaltabilirsiniz. Eğer poliçe dokümanınızın broşürü mevcutsa, ona bakabilirsiniz. Alternatif olarak, tüm yapmanız gereken poliçe detaylarınızı belirterek bizi aramaktır. Bu sayede sizlerle beraber poliçenizi ihtiyaçlarınıza göre şekillendirebiliriz.

    Kişisel bilgilerimi nasıl güncellerim?

    Kişisel bilgilerinizi güncellemek çok kolay ve çabuktur ve her değişiklikte bunu yapmak, poliçenin güncel kalması adına çok önemlidir. Kişisel bilgilerinizi MetLife internet sitesi üzerinden (www.metlife.com.tr) MetLife e-şubesine T.C. kimlik ve cep telefonu numaranız ile giriş yaparak veya 0850 222 0 638 (MET) MetLife İletişim Merkezi’ni arayarak güncelleyebilirsiniz.

    Primlerimi ne sıklıkta öderim?

    Poliçe tipinize bağlı olarak, primlerinizi aylık, üç aylık, altı aylık ya da yıllık olarak ödeyebilirsiniz. Durumunuza ve bütçenize uygun ödeme biçimini seçebilirsiniz.

    Poliçemi ne sıklıkta yeniden gözden geçirmeliyim?

    En azından yılda bir defa olmak üzere, güvencenizi gözden geçirmek iyi bir fikirdir. Eğer hayatınız hızla değişiyorsa, evleniyorsanız, ev taşıyorsanız, işinizi büyütüyorsanız, daha da sık gözden geçirmek isteyebilirsiniz. Hayatınızda evlilik ya da çocuk gibi büyük bir değişiklik gerçekleşiyorsa, sigortanızın yeni durumunuzu da güvence altına alması çok önemlidir.

  • Nasıl tazminat talebinde bulunabilirim?

    Talepte bulunmakla ilgili ihtiyacınız olacak tüm bilgileri “Destek Merkezi” altındaki “Tazminat Talepleriniz” kısmında görebilirsiniz.

    Talebimi gönderme konusunda herhangi bir zaman sınırlaması var mı?

    Tazminat talebinizin en kısa zamanda yanıtlanabilmesi için, sizden, kendinizin ya da kendiniz adına bir başkasının, olayı takip eden 5 iş günü içerisinde talepte bulunacak şekilde bilgilendirmede bulunmasını rica ediyoruz.     

Bize aşağıdaki numaradan ulaşabilirsiniz.

0850 222 0 638 0850 222 0 638 (MET)

Hafta içi 08:30 - 17:30 arası

E-posta: 

musterihizmetleri@metlife.com.tr

Faks: 
0 216 538 94 94