İşyerinde aktif dinleme becerilerinizi geliştirmeniz; yaptığınız sohbetlere daha fazla müdahil olmanıza, çatışma durumlarını önlemenize, meslektaşlarınızla ilişkilerinizi derinleştirmenize ve sonuç olarak iş performansınızı geliştirmenize yardımcı olabilir.

Bugünden başlayarak işte daha iyi bir dinleyici olmak için şunları yapın.

1. Dikkatiniz Dağılmasın

Hepimizin cihazlara bağımlı olduğumuz şu çağda, birisiyle konuşurken telefonunuzla ilgilenmemek veya dizüstü bilgisayarınızı kapatmak zor gelebilir. Ancak ekrana düşen e-posta veya mesajları izlerken birisine tüm dikkatinizi vermeniz son derece zordur. Konuştuğunuz kişiye tam olarak odaklanmak için dikkat dağıtıcı cihazları bir kenara koyun.

2. Zaman ve Mekan Yaratın

Benzer şekilde, eğer sürekli koşturmaca halindeyseniz, karşınızdakinin söylediklerine odaklanmak zor olabilir. Her görüşmeyi önemli kabul edin ve takviminizdeki toplantı ve görüşmelere hazırlık için öncesinde biraz zaman ayırın: 10 dakikalık bir aralık bile faydalı olabilir. Ayrıca, mümkünse toplantılardan sonra da düşünmek, soru sormak veya kaygıları gidermek için biraz zaman ayırın.

3. Karşınızdakini Bölmeyin

İşte genelde zaman sıkıntısı çekeriz, ancak görüşmeleri daha yavaş tempoda sürdürmeyi deneyebilirsiniz. Karşınızdakini cümlesinin ortasında bölmek yerine, ona düşüncelerini tamamlama şansı verin ve ardından, yanıtınızı vermeden önce, birkaç saniye bile olsa duraklayın. Bunu, karşınızdakinin sözlerini anlamak ve özümsemek için kendinize daha fazla zaman tanımak olarak düşünün.

4. Anladığınızı Gösterin

Sözel olmayan bazı ipuçları, konuşmaya gerçekten dahil olduğunuzu ve karşınızdakinin söylediklerini aktif olarak dinlediğiniz gösterebilir. Göz temasını sürdürün, rahat bir konum alın, söylenenleri takip ettiğinizi göstermek için gerektiğinde gülümseyin ve başınızı sallayın.

5. Daha Fazla Soru Sorun

Bir konuda ne kast ettiklerini tam olarak anlamadıysanız, karşınızdaki kişiden bunu açıklamasını rica edin. Bu, konuşmaların sağlıklı ilerlemesine, kesinti ve gerginliğe yol açabilecek karışıklıkların önlenmesine yardımcı olabilir. Düşünülmüş sorular sormanız, karşınızdakine dikkatinizi verdiğinizi ve onun ne dediğini önemsediğinizi gösterir; ayrıca ortadaki konuyu daha iyi anlamanızı da sağlayacaktır.

Mesleki ilerleme söz konusu olduğunda, teknik becerilerinizi geliştirmeye daha fazla odaklanmış olabilirsiniz. Ancak aktif dinleme gibi "soft" becerilere hakim olmak, bilgileri depolamanıza, iş arkadaşlarınızla etkileşime girmenize ve daha iyi iletişim kurmanıza yardımcı olur; bu da işyerinde öne çıkmanızı sağlayabilir.