Kötü işyeri alışkanlıklarınız kariyerinizi sabote mi ediyor? İşte bugün düzeltebileceğiniz ve sizi başarıya taşıyacak yeni alışkanlıklar.
Ayak sürüme!
Bazı insanlar baskı altında motive olur, ama eğer işlerinizi doğru önceliklendiremiyorsanız, muhtemelen projelerinizde geri kalacaksınız veya standardın altında bir iş çıkaracaksınız. Bu konuyu çözmenin bir yolu yöneticiniz veya diğer ekip üyeleriyle konuşarak hangi işlerin diğerlerinden daha acil olduğunu kararlaştırmak. Bu yalnızca yapılacaklar listenizi yönetebilmenizle ilgili değil, aynı zamanda gerçekten ihtiyaç duyduğunuzda iş arkadaşlarınızdan yardım ve yönlendirme almayı öğrenmenizle de ilgili.
Enerjik kalmak ve gün boyunca işe odaklanmak konusunda sıkıntı yaşıyorsanız farklı verimli kalma yollarını deneyin. Beş dakikalık molalar vererek 25 dakikalık aralıklarda çalışmayı teşvik eden Pomodoro tekniği de dahil olmak üzere birçok zaman yönetimi stratejisi var. Hangisinin sizin için daha uygun olduğunu anlamak için birkaç farklı yol deneyin.
Yetersiz Hazırlanma ve Geç Kalma
Önemli ekip toplantıları için toplantı zamanından önce hazırlanmak üzere yeterli süre ayırıyor musunuz? Dakik olmak için çaba gösteriyor musunuz? Cevaplarınız hayırsa, iş arkadaşlarınızdan beklediğiniz karşılıkları alamayabilirsiniz ve toplantılarınız verimli ve herkesin zamanına değecek şekilde geçmeyebilir.
Böyle bir sorun yaşıyorsanız, gününüzü daha dikkatli planlamaya biraz zaman ayırın. İş takviminize toplantı öncesinde notlar almak ve sorularınızı yazmak için bir süre meşgul olacağınızı not alın. E-posta takviminize ve cep telefonunuza anımsatıcılar koyun ve bunlar başka bir katta ya da konferans salonunda bulunan toplantıya gitmek için masanızdan zamanında kalkmanızı sağlasın. Eğer toplantıyı siz yönetiyorsanız, sunumunuzu veya uzaktan katılacaklar için konferans hattını hazırlamak için toplantı yerine erken varın. Geç kalacaksınız, diğer kişileri konuyla ilgili bilgilendirin.
İletişim Meseleleri
Yüz yüze, e-posta ile veya konferans aramalarında iletişim kurmak şekliniz iş ilişkilerinizin nasıl gelişeceğini belirler. Farkında olalım ya da olmayalım, yanlış ifadelerle yazılmış bir e-posta, sürekli kesintiye uğrayan bir arama, veya yanlış zamanda yapılan bir göz kaçırma ile karşımızdaki kişilere mesajlar yollarız.
Profesyonel olmanın yollarından biri de sizi kızdırmış bir kişiye cevap vermeden önce düşünmeye zaman ayırmaktır. Bir adım geri atın ve söz konusu konuşmayı daha yardımcı ve verimli bir istikamete yönlendirmenin bir yolu olup olmadığına bakın. Ve bir konuyu e-posta yoluyla tartışmak yerine, iş arkadaşınızla yüz yüze buluşacağınız bir zaman belirleyin ve konuyu karşılıklı çözüme ulaştırmayı deneyin. Ayrıca, iyi bir dinleyici olmayı öğrenin—bu sayede insanlara kendilerini dürüstçe ifade etme fırsatı bulacaksınız, bu şekilde daha açık ve işbirliğine dayalı bir ortam yaratılmasına da katkı sağlayacaksınız.
Sorumluluk Alma Noktasında Eksiklik
Bir çalışan olarak sorumluluklarınız yönetmek ve katkı sağladığınız işe dair sorumluluk almak önemlidir. Eğer kendi sorumluluklarınızdan ziyade daha çok iş arkadaşlarınızın yaptıklarına odaklıysanız, projede size ait bölümü tamamlayamayabilirsiniz. Eğer çabucak suçu başkalarına atan veya yöneticilerinizin verdiği geri bildirimlere bahanelerle karşılık veren biriyseniz, tam bir ekip oyuncusu değilsiniz demektir.
Başka bir ekip üyesinin performansıyla ilgili yorum yapmadan önce kendinize acaba bu ekibin başarılı olması için ben daha başka neler yapabilirim sorusunu sorun. Örneğin, bir iş arkadaşınız sizin topladığınız bilgi ve içeriğe dayalı bir rapor hazırlayacaksa, söz konusu bilgileri daha detaylı gözden geçirmek için bir araya gelmenizin işin ona ait kısmını bitirmesinde bir desteği olacak mı diye sorun. Kişisel olarak attığınız ekstra adımlar ekip olarak çok daha ileri gitmenizi sağlar.
Ofis Dedikoduları
Ofisteki haberler dikkatinizi hoş bir şekilde dağıtmanıza sebep olabilir, ama bilgi paylaşmakla kirli çamaşırları ortaya dökmek arasında ince bir çizgi vardır. İş arkadaşlarınızla işyerinde olan biteni konuşmak yardımcı ve hatta verimli olabilir, ama yanlış söylentileri yaymak güveni ve morali bozacaktır. Konuşmadan önce bilgi kaynağınızı ve bu bilgiyi diğerleriyle paylaşmanın yaratacağı etkiyi düşünün. Bilgi kaynağınız güvenilmez mi? Bu bilgi gizli bilgi olarak mı paylaşıldı? Eğer öyleyse, en iyisi sessiz kalmaktır.
İşyerinde bu günlük iyileşmeleri yapmak sizin ve iş arkadaşlarınızın profesyonel ve kişisel başarılarına büyük ölçüde katkı sağlayacaktır.